Dag 5: Xabia, Calp en La Manga del Mar Menor.

5 september 2019 - La Manga del Mar Menor, Spanje

FD7B2C5E-3187-48EB-B543-D04BA1966A31

AC459B16-BAB5-49BD-8AFC-D2D51AE5C1D4

Vandaag een paar dorpjes bezocht. Xabia ligt hoog en hier heb je een prachtig uitzicht op de baai van Denia.

Calp is een badplaats net boven Benidorm en kun je van ver al herkennen aan een grote rots in de zee, die overal bovenuit steekt. Hier zijn we een aantal uren geweest. Freddy’s fiets naar een fietsenwinkel gebracht voor reparatie omdat na 3 pogingen de band lek bleef. Na Calp richting Cartagena, waar we een camperplaats hadden gezien bij La Manga. Dit is een smalle landstrook  van 22 km lang, die tot onze verbazing vol gebouwd was met hotels en appartementen. Het was er erg gezellig en superdruk. Heel bijzonder. De camperplaats was aan het eind van het schiereiland, maar het bleek een slechte overnachtingsplaats te zijn. Het hele stuk dus terugrijden op zoek naar een andere plek. Nu zitten we bij de vuurtoren op een soort parkeerplaats waar veel campers stoppen voor de nacht. Heel apart, allemaal campers op een rij. Van hieruit heb je een prachtig gezicht op de skyline van La Manga.

Camper stop Cabo de Palos