Dag 15: Cordoba

15 september 2019 - Córdoba, Spanje

Het begon met regen vanochtend, maar tegen 10 uur klaarde het op en begon de zon een beetje te schijnen. Omdat het zondag is, was de Mezquita, tussen 11:30 en 15:00 uur gesloten. Dan eerst de Joodse wijk Juderia  bekijken met zijn erg leuke  winkelstraatjes. Toen we tickets wilden kopen voor de Mezquita stond er een enorme rij voor de kassa. Gelukkig ging het vrij snel en waren  we met een kwartiertje binnen in de  enorme ruimte met zijn grote marmeren pilaren en zuilen en de wit- rode bogen. Precies in het midden ligt de kathedraal . Heel apart, geen grote kathedraal maar net als in de andere kerken/moskeeën die we gezien hebben, was hier ook alles bling-bling. Nog meer dan in de kathedraal van Sevilla. Het was  hier vandaag superdruk en heel warm. Zo’n beetje de warmste dag  die we tot nu toe gehad hebben.

De KathedraalDe Mequita

We staan nu op Camping Despenaperros in Santa Elena ( 250 km onder Madrid). Het valt op dat bijna alle campers die hier staan Nederlands zijn, terwijl op de andere campings wij vrijwel de enige Nederlanders waren.