Dag 13: Sevilla

13 september 2019 - Sevilla, Spanje

Wat een prachtige stad. Vanmorgen al vroeg met de bus naar centrum. Uitgestapt op Plaza de San Sebastián . De vriendelijke en alleen Spaans sprekende buschauffeur zei :  oversteken en het park door dan kom je bij het Plaza de Espana.. Een erg mooi plein . Hier kwamen we hetzelfde stel ( uit Groningen) tegen als op de Witte Dorpen route. 😀

Daarna naar “El Toro Ore - de gouden toren”  en vandaar uit naar Iglesia de Salvador, waar je gelijk een ticket kon kopen voor de kathedraal om de lange rijen voor de kassa te ontwijken. Eerst langs de VVV voor een plattegrond. Toen we bij de kerk aankwamen was Freddy zijn mobiel kwijt. Grote kans dat hij bij de info was blijven liggen en dus het hele stuk weer terug.. En  ja hoor, daar lag hij nog gelukkig. . Voor de 2e keer naar de Iglesia en nu ook naar binnen. Dan de Kathedraal van Sevilla en de Giralda toren.  Eerst weet je niet waar je beginnen moet zo ontzettend groot en imposant. Maar met de audio guide ging het best wel goed.  Ook de Giralda toren beklommen en genoten van de prachtige uitzichten over de stad.

Via de winkelstraatjes naar het Metropol Parasol - de paddenstoelen van Sevilla.- ook zo bijzonder.  Eenmaal boven begon de lucht te betrekken , we zijn maar even boven geweest, maar net lang genoeg voor nog een paar mooie foto’s.

Met de bus weer terug naar de camper. Inmiddels begon het te regenen en  te onweren.  We zijn nu op camping Carlos III ( La Carlotta, 20 km voor Cordoba)  en het is  weer droog . Geen foto’s vandaag op de mobiel, accu was leeg! 😒 Gelukkig wel met mijn camera! 😊