Dag 11: Witte dorpen route

11 september 2019 - Olvera, Spanje

De supermooie camping Le Sur verlaten we om vandaag een paar “witte dorpen” te bezoeken.

De eerste is Grazalema , leuk dorpje tegen de rotswand dichtbij Ronda.  De weg ernaar toe is goed te doen. Het dorp ligt erg hoog en daardoor heb je prachtige uitzichten over het landschap.

Grazalema

Het tweede dorp is Zahara de la Sierra., 20 km verderop. Halverwege ,bij een mirador- een uitzichtpunt - konen we een Nederlands stel tegen die ons wisten te vertellen dat de weg naar Zahara  nog veel en veel mooier wordt, maar ook veel smaller. Dat was nog best wel spannend om dat met de bus te doen. Maar ze hadden gelijk de uitzichten waren prachtig.  De weg naar beneden deed ons denken aan de Trollstiegen in Noorwegen: veel haarspeldbochten. . Blij dat we heelhuids beneden zijn aangekomen. 😀In Zahara willen we de burcht beklimmen maar deze was afgesloten.

Uitzicht op het meer Rio Gualamete - Zahara

Derde dorp is Olvera, waar we ook op de camping staan. Het kasteel hoog op de rotsen zie je al van ver

De camping Pueblo Blanco is een grote terrassencamping, maar zo goed als leeg. Misschien een vijftal campers , meer niet.  Het is een prachtige locatie met veel vergezichten.

Zonsondergang vanaf camping Pueblo Blanco